<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De berekening is goed maar dan wel in guldens. Neemt niet weg dat het duur blijft.
Ik hoop dat ik het verkeert heb begrepen want dit lijkt me echt waanzinnig... [img]graemlins/hmmm.gif[/img]
Ben
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tjonge, wat betaalde je dan uiteindelijk per dollar?</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Canadese dollar prijs maal 2. Hou er dan rekening mee dat de Canadese prijs ongeveer al twee keer de Amerikaanse prijs is............</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Da's wel een erg stevige prijs zeg..Originally posted by AlmereBatman:
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Doctor Vreemd:
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by AlmereBatman:
en bij een winkel in de stad. Amazon is nog wel te doen als je veel in een keer besteld maar de winkel in de stad rekende de Canadese dollar prijs om naar Nederlands guldens in plaatst van de Amerikaanse dollar prijs.
Dus voor een comic van US$2.25 betaal Can$3,75 X 2 = EURO 7,50 ????
Man dat is 3,33 EURO per Dollar!!
Volgens mij kom je bij elke andere meer dan de helft goedkoper uit.. Als ik jou was zou ik maar eens snel een andere leverancier nemen. Almere ligt toch redelijk in de buurt van Amsterdam zou ik toch denken.
Ik hoop dat ik het verkeert heb begrepen want dit lijkt me echt waanzinnig... [img]graemlins/hmmm.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De berekening is goed maar dan wel in guldens. Neemt niet weg dat het duur blijft.
Ben
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dat snap ik... maar mijn vraag was bedoeld als: waar haal je het lezerspubliek vandaan? Niet iedereen die Engels kan lezen, zal interesse hebben.Originally posted by Pee-Duh-Bee:
Amerikaanse comics zijn in veel grotere steden gewoon verkrijgbaar en daarnaast via diverse online-winkels. Ze 'breder' verkopen voegt m.i. dan ook niet veel toe. Zelfs in de grotere stripwinkels slaat men van veel van de populairdere strips maar een handjevol exemplaren in.
Pee
Eh sorry. Je hebt gelijk. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als er maar genoeg aanbod is de markt vanzelf zal aantrekken maar dat is waarschijnlijk een kip en het ei verhaal. Geen aanbod, geen vraag en andersom.
Ben
Dus voor $2.25 betaal je 7,50 = 3,40 Euro
Is dus 1,51.. Da's niet ongehoord duur.. Wel veel geld nogsteeds maar toch..
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik ga off topic verder (bijvoorbaad sorry!) waar woon je in nieuwegein? kom je wel 'es bij big daddy's? is er gezellig! [img]wink.gif[/img]Originally posted by Ro.:
Ik loop niet elke week de comicstore plat. Ik ga zo'n elke 2 a 3 maanden langs de comicshop in Utrecht (ik woon in Nieuwegein). Dan koop ik een zooi, ben ik weer ff up-to-date. En kan ik m'n financien beter in de gaten houden [img]smile.gif[/img]
Tranen van geluk bij mij. Jarenlang heb ik mijn leven zonder een nieuw nederlandse Batman nummer moeten doorbrengen. Wat was mijn jaloezie richting de amerikanen groot. Toen ik van een nederlandse serie hush hoorde ging de Batman in mij herleven.
Vanaf de eerste pagina ben ik weg van deze dimensie, de ongelofelijke tekeningen, het verhaal en het kind in mij nemen mij mee naar de de gotham van Bruce wayne en Batman. Hoe Bruce zich vergelijkt met clark en de wijze hoe hij met de FBI omgaat, toveren een brede glimlach op mijn gezicht. Batman is terug en hoe.
Van het begin tot het einde een ware meesterwerk.
Hush kan gelijk in het rijtje met The Dark Knight Returns en Knightfall. Lee en Loeb [img]graemlins/thumbs_up.gif[/img]
Waarschijnlijk is hush twoface of Bane, misschien zelfs een verharde riddler. Hij is in ieder geval niet Clark Kent [img]smile.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik woon in de doorslag dicht bij het antonius ziekenhuis. Ben al een tijdje niet meer bij Big Daddy's geweest en kom er helaas ook niet vaak genoeg. Het is er idd altijd gezellig, geenrotzooi trappend publiek, maar wel jammer dat het zo afgelegen ligt. Ze maken wel goed cocktails. Hoewel ik vaker een lekkere Dubble Orgasm heb gedronken, is die bij BD ook zeker te pruimen [img]smile.gif[/img] aanrader!Originally posted by Benneke:
Ik ga off topic verder (bijvoorbaad sorry!) waar woon je in nieuwegein? kom je wel 'es bij big daddy's? is er gezellig! [img]wink.gif[/img]
Ok, weer terug naar [img]graemlins/music.gif[/img] Batman, batman, batman tadadada, batmaaaaaaaaaaaan [img]graemlins/music.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik woon in de doorslag dicht bij het antonius ziekenhuis. Ben al een tijdje niet meer bij Big Daddy's geweest en kom er helaas ook niet vaak genoeg. Het is er idd altijd gezellig, geenrotzooi trappend publiek, maar wel jammer dat het zo afgelegen ligt. Ze maken wel goed cocktails. Hoewel ik vaker een lekkere Dubble Orgasm heb gedronken, is die bij BD ook zeker te pruimen [img]smile.gif[/img] aanrader!Originally posted by Ro.:
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Benneke:
Ik ga off topic verder (bijvoorbaad sorry!) waar woon je in nieuwegein? kom je wel 'es bij big daddy's? is er gezellig! [img]wink.gif[/img]
Ok, weer terug naar [img]graemlins/music.gif[/img] Batman, batman, batman tadadada, batmaaaaaaaaaaaan [img]graemlins/music.gif[/img] </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tjonge, we kunnen onderhand een N'gein afdeling van Weeklydose gaan beginnen.
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">nee hoor, ik kom uit Vianen [img]tongue.gif[/img]Originally posted by Doctor Vreemd:
[Tjonge, we kunnen onderhand een N'gein afdeling van Weeklydose gaan beginnen.
(weer geen Batman Post schiet niet op zo...)
Hmmm... toen Batman - in het kielzog van The Dark Knight Returns - jaren geleden door (toen nog) Baldakijn weer werd opgestart, klom ik in de pen. Laat ik in dit digitale tijdperk dan maar weer eens iets schrijven... want Batman blijft mijn favoriete held, en elke terugkeer wordt door mij zeer gewaardeerd.
Batman: Hush... ik ben er blij mee! Waarom? Niet alleen omdat mijn favoriete superheld hier in Nederland eindelijk weer eens uit de mottenballen wordt gehaald (waarom lukt het toch steeds niet met Batman?) maar ook omdat de serie mij herinnert aan het al eerder genoemde The Dark Knight Returns.
Waar Frank Miller met zijn The Dark Knight Strikes Again zijn eigen klassieker min of meer om zeep heeft geholpen (mijn bescheiden mening, excuus aan diegenen die het tegenovergestelde vinden), houdt Jim Lee's Hush die in ere. Sterker nog, hij werkt er naar toe. We zien een Batman die ouder wordt. Te oud wellicht. Zoals hij (jaren) later in het begin van The Dark Knight Returns ook eigenlijk te oud voor 'the job' is.
Zijn verschijning is tevens hetzelfde (kleine puntjes als 'oren', alleen een vleermuis als logo op de borst en niet een geel cirkeltje er omheen etc). De tv-verslaggeving (hoewel summier aanwezig) is ook op een zelfde manier opgebouwd als in The Dark Knight Returns en... ziet Bruce Wayne er na zijn operatie niet precies zo uit als Harvey Dent (Two Face) na zijn operatie in The Dark Knight Returns?
Och, misschien zie ik het allemaal wel verkeerd. Neemt echter niet weg dat Hush tot nu toe lekker loopt, mooi getekend en geschreven is en dat ik echt uitzie naar de komende zes delen. En (hopelijk) een voortzetting van de publicatie van Batman comics in Nederland.
Puntjes van kritiek? Een paar kleintjes... Wat is er bijvoorbeeld met het relief op de zool van Batmans laars gebeurd op de cover? Ziet er vreemd uit zo... geldt tevens voor de toevorging 'Jim Lee's' boven de naam Batman... de letters lijken (omdat ze de andere kant op staan dan 'Batman') een beetje om te vallen. Omgevallen lijkt ook de pagina die op zijn kant staat... een 'spread' had hier zeker mooier geweest. Verder niets dan lof! Keep up the good work!
[img]graemlins/bat.gif[/img]
Bookmarks